Mars, snart juli

Det är lätt att vara lycklig. Det är bara att se på det man har, sätta glädje till enkla ting och drömma om realiserbara saker.

Jag blir lycklig av att se fåglar, av att röra mig genom olika väder och av att läsa med inlevelse för mina barn. Jag blir lycklig av den första koppen kaffe när jag kommer till jobbet och av det syrliga gröna äpplet i väntan mellan två bussar. Men mest av allt handlar kanske lycka om att växla mellan kontraster. Jag fryser på busstationen, men värms strax upp på ett säte.

Jag längtar inte så mycket. Det är en sak med mig. Jag har svårt att se värdet i att planera framåt, eftersom jag ändå bara finns här, idag. Men jag formade nyss en framtidsdröm:

Jag vill gå barfota på en specifik plats. Det finns en sjö där en iskall bäck mynnar ut. Just där vill jag stå, ena foten i den julivarma sanden, den andra, frostnupen nästan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar